Vi beskæftiger os bredt med nyere biler, som kræver særlig viden og udstyr for at kunne udføre service og reparationer.
Vi har særlige kompetencer inden for BMW & Mercedes og derfor også direkte adgang til deres online portaler og bruger KUN originalt diagnoseudstyr.
Biler har vidt forskellige køreegenskaber og vores behov er forskellige. Nogle kører langt hver dag og har måske nærmest arbejdsplads i bilen og vil derfor gerne give lidt ekstra for øget komfort, medens andre kun bruger bilen til at hente børn og handle ind. Mange af vores kunder stiller særlige krav til deres bil og er derfor også glade for, at vi sikrer at bilen optimalt leverer den kørsel, at den er bygget til.
Det gør vi blandt andet ved at
Der sker meget i disse år i udvikling af sikkerhedsudstyr til biler. Der bliver udviklet intelligente løsninger såsom alkolåse, elektroniske øjne, ecall systemer (obligatorisk i nye biler fra 1. marts 2018) og meget mere.,
Mercedes har i mange år sat sikkerheden højt på deres forsknings- og udviklingsprogrammer og faktisk opfundet det meste. I deres sikkerhedskoncept målretter de sikkerhedsudstyret mod 4 forskellige faser::
Fase 1) Sikker kørsel
Fase 2) I faretruende situationer
Fase 3) I tilfælde af en ulykke
Fase 4) Efter en ulykke
og har en lang række forskelligt sofistikeret udstyr knyttet til disse faser. Altsammen for at assistere chaufføren på vej mod deres overordnede vision om ulykkesfri kørsel.
Bilerne vurderes årligt af Euro NCAP ud fra 4 parametre: voksenpassager, barnepassager, fodgænger og sikkerheds assistance. Bilerne vurderes kun ud fra standardudstyret, og der bliver hvert år publiceret en liste over biler, som har performet bedst i deres respektive kategorier. Tildelingen af stjerner kan ikke sammenlignes direkte mellem forskellige kategorier af biler. En "bedste i sin kategori" bedømmelse, viser derfor kun hvilke biler der har være bedre end konkurrenterne inden for samme bilklasse. Kravene til stjernerne skærpes hvert år, hvorfor man heller ikke kan sammenligne på tværs af årgangene.
Summa summarum kan man ikke - som mange fejlagtigt tror - gå ud fra at en mindre bil, som får fem stjerner er mere sikker end en eksempelvis en mellemklassebil med tre stjerner. En lille bil vil alt andet lige altid give mindre sikkerhed i kollisioner, hvilket vi desværre har set flere eksempler på i vores værksted.